Social Schools

een online communicatieplatform voor het basisonderwijs.

Het doel is om ouders meer inzicht te geven in wat er gebeurt in de klas, op een simpele, visueel aantrekkelijke en informerende wijze.

We vinden het belangrijk dat u op de hoogte bent en blijft van waaraan gewerkt wordt. Niet alle kinderen vertellen immers altijd waar ze mee bezig zijn op school. Zo kunt u uw kind(eren) beter ondersteunen in het leerproces, omdat u beter op de hoogte bent.

Welke mogelijkheden zijn er voor u met Social Schools?

• Ontvangen van gerichte informatie van de school (mailings) . Zit uw kind bijvoorbeeld in groep 2 of 5, dan ontvangt u alleen die informatie. Schoolbrede informatie ontvangt u  uiteraard altijd.
  • Nieuwsbrief per mail (inclusief een bijlage in PDF voor eventueel uitprinten).
  • Schoolgids per mail in PDF (PDF voor eventueel uitprinten).
  • Mededelingen per mail (inclusief een bijlage in PDF voor eventueel uitprinten).
  • Jaarkalender van school
  • Groepsoverzichten (ook uit te printen).
  • Beheer van de adresgegevens van uw kind(eren), verzorgers en de oppas.
  • Raadplegen van de dagelijkse wetenswaardigheden op school.
  • Digitaal invullen van antwoordstrookjes.
  • Huiswerk van uw kind(eren) bekijken en uitprinten.
  • Archief van verzonden nieuwsbrieven, mededelingen.
  • Digitaal inplannen van start- en rapportgesprekken.
  • Berichten in/outbox (hiermee kan u 1 op 1 communiceren met een medewerker van de school, doorgaans de leerkracht)
  • U kunt via de Groepspagina en het fotoalbums van de groep inzien
  • Social Schools voor tablet en smartphone, voor zowel Apple, Android als Windows, gratis te downloaden door u.

Als u uw kind inschrijft op OBS Houtwijk, krijgt u van ons een koppelcode. U kunt hiermee op de website van Social Schools een account aanmaken, www.socialschools.nl, inloggen of u kunt inloggen op de app die u kunt downloaden in de App Store of via Google Apps.